سوء استفاده جنسی از کودکان

سوء استفاده جنسی از کودکان

سوء استفاده جنسی از کودکان مطمئناً نمی تواند یک رابطه جنسی کامل باشد. زیرا بدن کودک و جثه کوچک او اجازه ی چنین عملی را نمی دهد. اگر در موارد استثناء عمل جنسی با کودک کامل باشد، این مسلماً یک جنایت محسوب می شود و ریشه های دشمنی با خانواده های کودک مطرح می شود که امروز مورد بحث ما نیست.
در سوء استفاده جنسی از کودکان، سوء استفاده کننده معمولاً یک فرد مذکر است. سن او می تواند سن بلوغ تا سنین پیری باشد. معمولاً یا نسبت خانوادگی با کودک دارد و یا از آشناهای نزدیک او مانند دایی، عمو، برادر، همسایه ، دوست خانوادگی ، پسرخاله یا پسر عمه به حساب می آید. البته گاهی ممکن است غربیه هم باشد.
کودک قربانی می تواند هم دختر و هم پسر باشد. بنابراین فکر نکنید فقط دختر بچه ها قربانی چنین حوادثی هستند.

عمل جنسی می تواند مانند دست زدن به بدن کودک، نوازش او، تحریک نواحی جنسی ، درآوردن لباس کودک، در آوردن لباس خود فرد و مجبور کردن کودک به دست زدن به بدن او و امثال این موارد باشد.
در سوء استفاده جنسی از کودکان همه چیز دوستانه و به دور از خشونت انجام می شود، به طوری که ممکن است خود کودک هم از انجام این کار لذت ببرد. در مواردی که این سوء استفاده جنسی به دفعات متعدد و طی سال های متمادی ادامه پیدا کند، نشانه ی آن است که پدر و مادر کودک غافل و نا آگاه از احتمال وقوع چنین آسیب هایی اجتماعی به کودک خود هستند.
فرزند پدر و مادر های آگاه و هوشیار هم ممکن است در موارد خاصی حتی یک بار در طول عمر قربانی چنین اعمالی شوند.
معمولاً کودک می داند که کار بدی دارد اتفاق می افتد، ولی جرأت ابراز آن را به والدین خود ندارد. زیرا کودک ترس این را دارد که تنبیه شود و مورد سرزنش قرار گیرد و اکثرا این وقایع را به صورت یک راز دردناک تا سنین بزرگسالی با خود حمل می کند. با بزرگ شدن کودک و آگاهی از مسائل جنسی ، به این مسائل پی می برد و از آنجا انواع علائم روانشناختی گریبان او را می گیرد.

علائمی روانشناختی عبارتند از :
• افسردگی
• اضطراب
• ترس
• احساس گناه
• عدم اعتماد به نفس
• بی اعتمادی به مردها
• مشکلات جنسی مثل بی میلی جنسی

برای درمان این علائم می توان از روان درمانی و دارو درمانی استفاده کرد. ولی نکته بسیار مهم که حائز اهمیت است پیشگیری از وقوع چنین حوادثی است که مسئول این پیشگیری والدین یا جانشینان والدین کودک هستند. در این رابطه به هیچ کس اعتماد نکنید. کودک خودتان را با هیچ کس به خصوص یک برادر تازه بالغ تنها نگذارید. به گفته دکتر مهاجرانی از پسر های معصوم و مظلوم و آرام بترسید. زیرا غرایض جنسی قوانین خاص خود را دارد. همچنین از یک پیر مرد 70 ساله هم بترسید و فرزند خودتان را نزد او تنها نگذارید. کودک شما نباید در آن سن کم شاهد چنین اعمال جنسی باشد. زیرا اثرات جبران ناپذیری در روح و روان و شخصیت او به جا می گذارد.

برخی از خدمات دکتر مهاجرانی روانپزشک

مشاوره خانواده

مشاوره روانپزشکی

مشاوره ازدواج

مشاوره تحصیلی

مشاوره کودک

مشاوره جنسی

مشاوره آنلاین

و…

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر مدیریت سایت دکتر مهاجرانی

دکتر ناصر مهاجرانی

متخصص اعصاب و روان(روانپزشک)

روانكاو. رواندرمانگر
مشاور ازدواج. مشاور جنسي. مشاور خانواده
مشاور زناشويي. مشاور تحصيلي و كنكور
مشاوركودك
مشاوره در بحران بخصوص وجود أفكار خودكشي
انجام تمامي مشاوره هاي فوق به صورت تلفني و online


2 thoughts on “سوء استفاده جنسی از کودکان

  1. ناشناس - ژانویه 20, 2021 در 9:01 ب.ظ

    سلام اگه شما بتونید کمک بچه من بکنید بهتون هر چقدر شد هزینه شو بهتون میدم
    مورد آزار جنسی شده
    13 سالشه پسره

    پاسخ
    • drmohajerani - فوریه 14, 2021 در 10:25 ق.ظ

      وسواس و افسردگی هر دو درمان‌های خوبی دارند لازم است در واتس اپ منشی پیغام بگذارید و یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید 09121441462

      پاسخ

پاسخ

یک × 1 =

Call Now Button