اختلال افسردگی مداوم

Contents

اختلال افسردگی مداوم

اختلال افسردگی مداوم که اصطلاحا دیستیمیا (Dysthymia) نام دارد، نوعی از افسردگی مزمن می باشد. این نوع افسردگی نیز همانند سایر انواع افسردگی ها، با احساس غم و نومیدی شدید همراه می باشد. چنین احساساتی، بر خلق، رفتار، عملکرد های جسمانی و یا حتی اشتها و خواب افراد نیز تاثیر می گذارد. در نتیجه افراد مبتلا به این اختلال، تمایل به شرکت در فعالیت های گروهی و جمع را از دست می دهند و به همه چیز بی علاقه می شوند.

اختلال افسردگی مداوم

 

علائم گفته شده در تمامی افراد افسرده مشاهده می شود، اما علائم در اختلال افسردگی مداوم، شدت کمتری دارد، اما برای مدت زمان طولانی تری در فرد باقی خواهند ماند. ممکن است فرد سال ها از چنین علائمی رنج ببرد و با کار و فعالیت های او تداخل پیدا کند. با این وجود، مصرف دارو و روان درمانی، درمان های موثر در رفع علائم این اختلال هستند.

آیا می خواهید به جای طی یک مسافت طولانی و معطل شدن در ترافیک سنگین جهت مراجعه به مطب شلوغ روانپزشک، در منزل خود بوده و از طریق یک خط تلفن موبایل و سر یک ساعت معین، روانپزشک خود را به صورت آنلاین ملاقات نمایید؟ و در خصوص بیماری های خود همانند  اختلال افسردگی مداوم با روانپزشک صحبت نمایید؟ تلفن تماس جهت تعیین وقت مشاوره آنلاین با دکتر مهاجرانی 09029245225 و 02188675099

همچنین می توانید در اینستاگرام ، ایمو و واتساپ  با ایشان در ارتباط باشید.

علائم و نشانه های اختلال افسردگی مداوم

تنها تفاوتی که این افسردگی با سایر افسردگی ها دارد، این است که فرد ممکن است هر روز و به مدت بیش از دو سال، با علائم افسردگی زندگی کند. برخی علائم و نشانه های رایج اختلال افسردگی مداوم عبارتند از:
– احساس دائمی غم و نومیدی
– مشکلات خواب
– بی انرژی بودن
– تغییر در اشتها
– مشکلات تمرکز
– احساس تردید و دودلی
– عدم تمایل به انجام فعالیت های روزانه
– کاهش بازدهی
– از دست دادن اعتماد به نفس
– افکار منفی
– دوری از فعالیت های اجتماعی

این علائم معمولا از سنین کودکی و نوجوانی آغاز می شوند. کودکان و نوجوانان مبتلا به این بیماری ممکن است مدتی طولانی حالات بی قراری، بد خلقی و دید منفی نسبت به زندگی، مشکلات رفتاری و عملکرد تحصیلی پایین و مشکل در برقراری ارتباط با سایر کودکان و موقعیت های اجتماعی داشته باشند.

علت بروز اختلال افسردگی مداوم چیست؟

برخی عوامل موثر در بروز اختلال افسردگی مداوم عبارتند از:
– بر هم خوردن تعادل شیمیایی مغز
– سابقه خانوادگی ابتلا به این نوع افسردگی
– سابقه ابتلا به سایر اختلالات روانپزشکی مثل اضطراب یا اختلال دو قطبی
– ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و یا دیابت
– آسیب های مغزی
جهت تشخیص اختلال افسردگی مداوم، روانپزشک ابتدا به بررسی و معاینه فیزیکی بیمار می پردازد. سپس آزمایش خون و یا سایر تست های آزمایشگاهی را تجویز می کند و در صورت سالم بودن موارد فوق به بررسی مشکلات روانپزشکی فرد می پردازد.

درمان اختلال افسردگی مداوم

درمان اختلال افسردگی مداوم با مصرف دارو، و مشاوره با روانپزشک و روان درمانی امکان پذیر می باشد. داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی و یا مهار کننده سروتین و نوراپی نفرین، برای بیمار در نظر گرفته می شود. مصرف این داروها نباید بدون تجویز پزشک قطع شوند، زیرا که می تواند باعث تشدید علائم شود.

مشاوره با روانپزشک و روان درمانی، یکی از موثر ترین روش های درمانی است. در طول جلسات، فرد توانایی مقابله با احساسات منفی و کنترل صحیح آن ها را یاد می گیرد، و قادر خواهد بود تا افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کند.
گاهی تغییر در سبک زندگی، به تسکین علائم و درمان موثر کمک می کند.

از جمله:
– ورزش کردن، حداقل سه بار در هفته
– رژیم غذایی سالم و مصرف میوه و سبزیجات تازه
– دوری از مصرف داروهای غیر مجاز و مخدر و مشروبات الکلی
– مصرف مکمل های غذایی

مقالات مرتبط

بیماری افسردگی 

افسردگی زنان در سن یائسگی

افسردگی در بزرگسالان

راه های ارتباطی با دکتر

 

09029245225 (ایمو ، واتساپ، تلگرام و…..)

بیمارستان ایرانیان 

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

دکتر ناصر مهاجرانی

متخصص اعصاب و روان(روانپزشک)

روانكاو. رواندرمانگر
مشاور ازدواج. مشاور جنسي. مشاور خانواده
مشاور زناشويي. مشاور تحصيلي و كنكور
مشاوركودك
مشاوره در بحران بخصوص وجود أفكار خودكشي
انجام تمامي مشاوره هاي فوق به صورت تلفني و online


پاسخ

5 × 4 =

Call Now Button